یادداشت های فرهنگی و ارتباطاتی محمدوحیدصافی

یادداشت های محمدوحید صافی اصفهانی

یادداشت های فرهنگی و ارتباطاتی محمدوحیدصافی

یادداشت های محمدوحید صافی اصفهانی

یادداشت های فرهنگی و ارتباطاتی محمدوحیدصافی
محمدوحیدصافی اصفهانی
عبد مسکین!

و در اعتبارات دنیا، طلبه دانشجوی مقطع دکتری رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) تهران

این وب نوشت، محملی است برای به اشتراک گذاری برخی تاملات، دل نوشته‌ها و یادداشت ها در حوزه‌ی مباحث اخلاقی، عقیدتی، فرهنگی، ارتباطاتی، سیاسی، اجتماعی، خاطرات آموزنده و ...

نقل کلیه‌ی مطالب بدون ذکر منبع بلامانع است.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

چرا گناه می کنیم؟   


جرعه هایی برای تحول قلب و جان !(یادداشت ششم)

 

گناه می کنیم چون خود را نشناختیم!

 

بسم الله 

یکی از مشکلاتی که نوع بشر قرن حاضر در تکمیل و تصحیح نفس و ملکات اخلاقی خویش دارد عدم خودباوری؛ اعتماد به نفس و شناخت ظرفیت‌های حقیقی خویش است که عامل این خودکم بینی بیش از هر چیز سیطره‌ی تمدن شیطانی؛ مادی و حقارت آمیز غرب بر سر این بشر است!

آدمی باید باور داشته باشد که جانشین حضرت حق بر روی زمین است و این موجود به غیر از صفت خالقیّت که منحصر در ذات واجب الوجود است؛ مابقی اسماء و صفات الهی را به کمال می‌تواند داشته باشد. این موجود می‌تواند عالم هستی را تغییر دهد. این موجود ظرفیت آن را دارد که هرچه بخواهد و اراده کند به آن دست پیدا کند. این موجود می‌تواند تا جایگاه خدایی پیش برود و در عالم هستی دخل و تصرف نماید. این موجود اگر بخواهد می‌تواند تمام معادلات مادی و معنوی هستی را برهم بریزد! 

حال با این نوع نگاه آیا این موجود خارق العاده و عظیم؛ تن به یک یا چند گناه و معصیت که نهایتا لذّت هرکدام از این معصیت‌ها چند لحظه بیشتر به طول نمی انجامد تن خواهد داد؟! آیا این موجود تسلیم چند رخداد ناخوشایند می‌شود و خیلی زود کنار می‌کشد؟! آیا چند گناه می‌تواند او را از پای دربیاورد و اصلاً آیا چنین موجودی گناه و معصیت را در شأن خود می‌داند؟!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۳
محمدوحید صافی اصفهانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی