یادداشت های فرهنگی و ارتباطاتی محمدوحیدصافی

یادداشت های محمدوحید صافی اصفهانی

یادداشت های فرهنگی و ارتباطاتی محمدوحیدصافی

یادداشت های محمدوحید صافی اصفهانی

یادداشت های فرهنگی و ارتباطاتی محمدوحیدصافی
محمدوحیدصافی اصفهانی
عبد مسکین!

و در اعتبارات دنیا، طلبه دانشجوی مقطع دکتری رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) تهران

این وب نوشت، محملی است برای به اشتراک گذاری برخی تاملات، دل نوشته‌ها و یادداشت ها در حوزه‌ی مباحث اخلاقی، عقیدتی، فرهنگی، ارتباطاتی، سیاسی، اجتماعی، خاطرات آموزنده و ...

نقل کلیه‌ی مطالب بدون ذکر منبع بلامانع است.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

چه انسان ها که قربانی بی اخلاقی ها در سیاست ورزی ایرانی ها نمی شوند!

بسم الله

در این نوشتار که حالتی دل نوشته دارد، قصد حمایت، رد، تایید یا تکذیب فرد یا جریان سیاسی خاصی را ندارم. صرفاً می خواهم از معضل و واقعیتی شرمناک در جامعه ی ایران صحبت نمایم که از سال ها پیش خمینی کبیر و مطهری‌ها و در روزگار کنونی امام خامنه ای و امثال ایشان، سیاسیون انقلاب اسلامی را از آن بیم می داده اند، اما گویا روز به روز این معضل نه تنها حل نمی‌شود و بلکه حادتر و شدیدتر می شود و این معضل چیزی جز بی‌تعهدی و عدم پایبندی سیاسیون به اخلاق نیست!

در انتخابات سال 92 می بینیم که سه فرد اصولگرا (آقایان حدادعادل و قالیباف و ولایتی) پیش از ایام تبلیغات انتخاباتی نشست خبری تشکیل می دهند و باهم ده‌ها عکس می‌گیرند و بیانیه منتشر می‌کنند که قطعاً و مسلماً از بین ما سه نفر فقط یک نفر وارد میدان خواهد شد و دونفر دیگر به نفع آن نفر سومِ انتخاب شده کنار خواهند کشید! اما در عین ناباوری هر سه نفر وارد عرصه می‌شوند و هرسه نفر باهم مناظره می کنند و آن یک نفر هم که پس از مدتی کنار می‌کشد(دکتر حدادعادل) رسماً اعلام می‌کند که به نفع جریان اصولگرایی کنار کشیده است و نه به نفع آن دو نفر دیگر!  آیا این شُوی سیاسی مسخره و مضحک دلیلی جر بی اخلاقی و نهادینه شدن و عادی شدن بی اخلاقی و بی تعهدی در بین سیاسیون ایران دارد؟!

کمی بعدتر دولتی روی کار می آید که با وعده های زیبای صد روزه و چند هفته ای مردم را ترغیب به رای دادن به خود می‌کند و وقتی که رای می‌آورد به تلویزیون می‌آید و می گوید که منظور من از صد روز فلا‌ن و بهمان بود و آن چیزی که در ایام تبلیغات گفتم این نبود و چیز دگری بود !!  آیا این چیزی جر بی‌تعهدی و بی اخلاقی و مصداق بارزی غیر از فریب و دروغ است؟

کمی قبل تر از چپ و راست به دولت دهم فشار وارد می‌شود که شما جن‌گیر دارید و شما ضد ولایت فقیه هستید و شما جریان انحرافی هستید و از این دست اتهامات که بر مبنای همین اتهامات، محبوبیت و اعتبار دولت اسلامی در بین مردم جامعه زیر سوال می رود و چه آبروها که نمی رود و و قتی دولت به کنار می رود دوستان حزب اللهی تازه به هوش می آیند و متوجه می شوند تمام این حرف ها، دسیسه ی جریان خاص و آقاخان منشانه‌ای بوده است که برای حریف خود که دل خونی از آن داشته است ترتیب داده بوده است و نه جن‌گیری در کار بوده است و نه انحرافی رخ داده است و نه ضد ولایت فقیه ای به وقوع پیوسته است!!

چه بسیار افراد، آبروها، شخصیت ها و دین هایی که روزانه و لحظه به لحظه بر سر منافعی پوچ در بین سیاسیون ایران دست به دست می شود و چه بسیار انسان ها که قربانی بی اخلاقی ها در سیاست ورزی ایرانی ها می شوند و ما کماکان به دنبال ریشه ی رواج بی اخلاقی در بین مردم می گردیم! آیا بی اخلاقی ها و معضلات اجتماعی موجود در جامعه علّتی جز بی اخلاقی خواص و سیاسیون دارد!


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۴
محمدوحید صافی اصفهانی

نظرات (۱)

آن سه نفر متعهد می شوند که هر که در نظر سنجی ها رای بیشتری داشت به نفعش دو نفر دیگر کنار بکشند..رای بیشتر از آن که بود ؟! و بی تقوایی از سوی کدام دو نفر ؟!
راستی مهندسی که میفرمایید و مهندس بالاترش همان ها نبودند که به خاطر رضای خدا بر فرض نیک منشیشان هم حتی هزینه فایده ای نکردند و کشوری را اعم از خیل وزیر و وکیل و الخ به توبره و تودیع و تنش کشیدند ؟!! این بی اخلاقی نبود راستی و ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی